søndag 17. august 2014

Til skrekk og advarsel: GjesteCR fra Trygle Vrinsk


Aiaiai, mens jeg har vært på tur i nord har jeg fått tilsendt en CR fra mr Trygle Vrinsk som har vært en tur på Bersagel aka. verdens beste sportsklatrefelt i hele verden. Jeg kan ikke på noen som helst måte stille meg bak den fullstendige mangelen på empati, moral og klatreetikk som fremgår i dette innlegget, men det publiseres likevel til skrekk og advarsel.


Bildet er fra en annen økt på bersagel, fjellsport.no sikres av feddta på øvre gulvegg



CR Bersagel

S&D: kosmiske banditos (7), fatboy (7+)
På: Meg selv + leide inn to rumenere til å belaye. Gadd ikke å lære navnene deres og gadd heller aldri å betale dem hahaha!
Andre: dukket opp to uforskammede joikaer etterhvert

Var på krisetur til stavanger. En CEO hadde fått kalde føtter mtp oljeutbygging i lofoten. Det han ikke visste er at hele det blåblå oljedepartementet er kjøpt og betalt av meg og mine partnere, og innen to år er de fjollete fiskeværene der oppe erstattet av innbringende tungindustri!

Etter møtet benyttet jeg anledningen til å sjekke ut den lokale klatringen. Hadde lest på nettet at bersagel skulle være the shit og dro ut på kvelden. Skuffelsene begynte før jeg kom fram. Veien ut var helt elendig. Dette må kanskje forventes av denne primitive landsdelen, men til mitt store sjokk gikk det ikke an å kjøre helt frem til veggen! I stedet måtte jeg gå 10min på en drittsti. Skandale! Skjerpings bratte rogfasts venner!

Begynte med kosmiske banditos, den såkalte superklassikeren. Hallo! Den var jo ikke ferdig engang! Starttakene var for små og det manglet både fot og håndtak til traversen mellom 2. og 3. bolt. Hadde heldigvis med drill og hammer, og etter en time fikk rumenerne ordnet saken. De satt samtidig 7-8 ekstra bolter på ruten. Jeg sender regningen til brv senere.

Neste stopp var fatboy. En forglemmelig affære. Og 7+? No way! Det såkalte toppcruxet var maks 5+/6- med betaen jeg fant: Stå på øverste trinn i taustigen du kobler inn i nest siste bolt. Ta tak i øverste slynge med venstre hånd. Med høyre hånd tar du tak i topptauet samtidig som sikrerpakket legger all vekt på tauet. Da når du opp til toppjuggen. Lett!

I det jeg skulle gå dukket det opp to andre klatrere. Maken til frekkhet! De burde sett bilen min og forstått at feltet var opptatt! I tillegg begynte de å kverulere om utbedringene mine på kosmiske. Slik arroganse har jeg ikke sett på lenge. Men den som ler sist ler best, jeg hadde jo med drill. Skulle likt å se ansiktene deres da de oppdaget at hjulene og bensintanken på bilen deres var hullete som sveitseroster hahaha! Når enden er god er allting godt for Trygle Vrinsk!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar